Az első lépések egy webáruház indításánál: mit érdemes tudnod?

Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy már nemcsak a hagyományos, offline jelenléttel rendelkező üzlettulajdonosok nyitnak az online értékesítés felé, de a kereskedelmi tapasztalattal és előélettel nem bíró magánszemélyek is. Neked való az online kereskedelem? Ezt feltétlenül tisztáznod kell! Ez olyan lépés, ami semelyik webáruház indításánál nem maradhat el.

A webáruház indítás nem való mindenkinek. Nem mindenki lesz ebben igazán sikeres, tehát érdemes már az elején tisztában lenni azzal, hogy a siker sok-sok tanulással és kitartással jár. Neked való a webshop indítás, ha korábban folytattál már valamilyen vállalkozó tevékenységet, alapvetően kereskedő szemléletű, módszeres és kitartó ember vagy.

Lényeges szempont, hogy tudj keresleti-kínálati, bevételi-kiadási szempontok alapján döntést hozni. Nem árt, ha van elég tartalékod ahhoz, hogy túléld a webáruház indítás kezdeti, felfutási szakaszát. Ez néhány hónapig biztosan eltart. Az elszántság szintén elengedhetetlen ehhez a tevékenységhez.

Nélkülözhetetlen teendő a piackutatás

Ezt a lépést a kezdő webáruház tulajdonosai gyakran nagyvonalúan átugorják, pedig nem volna szabad. A webshop legfontosabb, elsődleges célja az, hogy profitot termeljen a tulajdonosának. Azonban nyereség csak akkor lesz, ha ismered a webáruház indítással és üzemeltetéssel kapcsolatos költségeket és tudod, hogy az adott piaci környezetben mekkora keresletre és árrésre számíthatsz.

Nyilvánvaló azonban, hogy egy kisvállalkozásnak eléggé korlátozottak a piackutatás lehetőségei, de néhány egyszerű lépést azért bárki elvégezhet. Például térképezd fel a konkurenciát, amit könnyen megtehetsz, ha a böngészőben rákeresel a kínálatod néhány jellemző termékére.

Jegyezd fel, hogy mely cégek forgalmazzák ezeket az árucikkeket, majd nézd meg az Elektronikus Beszámoló Portál segítségével, hogy ezeknek a cégeknek mekkora bevételük volt! Az ismerőseid között is érdeklődhetsz, hogy lenne-e kereslet a termékeidre, mekkora összegért lennének hajlandóak azokat megvenni.

Meg kell ismerned a feltételeket is!

A webáruház indításnak több feltétele is van, amelyeknek meg kell felelned. A vállalkozási feltételek között szerepel többek között az, hogy csomagküldő kiskereskedelmi tevékenységet nem folytathat magánszemély. Ehhez szükség van valamilyen gazdálkodói forma meglétére, ami lehet egyéni vállalkozás vagy társas (Kft., Zrt., Bt.).

Választhatsz bármilyen adózási formát, például az egyéni vállalkozók között népszerű átalányadózást. A webshop indítás jogi feltételeinek szintén meg kell felelni. Idetartoznak az általános szerződési feltételek, az adatkezelési tájékoztató, a fogyasztóvédelmi dokumentumok elkészítése stb. Ezekről a feltételekről minden információt megtalálsz a viltor.hu honlapon. Ugyancsak ezen a portálon ismerheted meg a technikai feltételeket is.

Ez a webáruház motor, ami tulajdonképpen maga a működő webshop, amin keresztül a vásárlók leadhatják a rendeléseiket. Tehát, sok ismeretet szükséges beszerezned, mire úgy érzed majd, hogy felkészültél a webáruház indítására.