Azt nem lehet mondani, hogy aki interneten szeretne vásárolni, nincs hol keresgélnie. A temérdek alternatívából, a webshop SEO dönti el, hogy ki hová kerül a keresőbe beírt kulcsszavak alapján a találati listán. Bizony ettől függ, hogy milyen látogatottsággal bír majd a webáruház.
A találati lista eredményeit pedig a legtöbb esetben a webshop SEO befolyásolja. A keresőoptimalizálás olyan folyamat, amit a hétköznapi ember nem is lát és nem sokat tud róla.
Lehet, hogy felmerül benne a kérdés, vajon az egyik oldal miért van az elsők között, míg a másik hátul kullog. Az igaz, hogy a látogatottság befolyásolja az eredményt, de a webshop SEO ebbe jelentősen bele tud avatkozni. Ugyanis egy adott oldalon a megfelelő kulcsszavak gyakorisága, a leírásokban való előfordulása jelentősen tudja emelni, olykor pedig hátráltatni a látogatottságot.
Hogy ez valóban hatásos legyen, ezt érdemes a szakemberekre bízni. Ugyanis nekik vannak meg azok az információik és megoldásaik, amelyekkel biztosítani tudják, hogy minél többen keressenek fel egy webáruházat.