A válság túlélésének feltételei a nyomdaiparban

Nyomdaipar
Nyomdaipar

A nagyobb nyomdák újbóli összeolvadásai ipari méretű „gyárakat” hoznak létre, a kisebb nyomtatási szolgáltatók pedig több
médiát felölelő, integrált marketingszolgáltatásokat kínáló vállalkozásokká
fejlődnek. Az így kétpólusúvá formálódó az iparág a jövőben a nyomdaipar kettészakadását eredményezheti.
A kisebb szolgáltatók számára számos területen kínál növekedési lehetőséget a digitális technológia, illetve az
ebben a régióban tevékenykedő vállalkozások malmára hajtja a vizet az
ügyfelekkel való közvetlen kommunikáció is. E régió jellemző bevételi forrásai
közül kiemelhetőek a fotókönyv nyomtatás, a digitálisan nyomtatott csomagolás,
valamint a növekvő számú print on demand rendelés miatt a digitális könyvnyomtatás területei.
A digitális nyomtatási technológia sikeres
alkalmazásának három fontosabb alappillére van. A digitális nyomdai
szolgáltatók teljes körű, értékközpontú megoldásokat nyújthatnak ügyfeleik számára.
A szolgáltatóknak érdemes közvetlen, és személyes kapcsolatot fenntartaniuk a
felhasználókkal, ezáltal növelhetik megrendeléseik számát a marketingközpontú
területeken.
Mindez azonban azt is jelenti, hogy az ügyfelek üzleti folyamataiban való aktívabb részvétel magával hordozza a bizalmas adatkezelés
feltételét is. Ennek következtében a jövőben a leglényegesebb megkülönböztető jellemző az adatkezelés illetve a felelősségvállalás lesz, hiszen a technológia fejlődésével és a gyártási folyamat rövidülésével az adatokat birtokló vagy kezelő vállalatoknak juthat nagyobb rész a profitból.
Kovács Rhewa Andrea